Svázání výpletu karbonovým vláknem
zvyšuje tuhost kol a efektivitu přenosu energie při sprintu či intervalech.
Je také ideální pro eliminaci tření paprsků na zadním kole, díky čemuž
se odstraní otravné vrzavé zvuky vznikající při záběru.
Pro svázání paprsků karbonovým vláknem je potřeba paprsky „překřížit“, tedy podvléknout horní paprsek pod spodním. Je tedy důležité tuto upravu rozmyslet už předem, jelikož jinak paprsky během zaplétání nepodvlékáme a následně už není možné svázání paprsků provést.
Vazba paprsků má tedy svoje výhody, ale v určitém směru má i nevýhody. Vzhledem k tomu, že jsou k sobě paprsky fixované, nemá výplet moc možností pro „pružení“. To vede k tomu, že mají paprsky trochu kratší životnost. Další problematikou může být servisovatelnost, kdy při určitých úkonech je nutné vazbu přerušit (výměna paprsků, větší centrování).